جزیره هنگام - قشم گردی
خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
شنبه 4 ارديبهشت 1400برچسب:, :: 18:51 :: نويسنده : علی محسن زاده

جزیره هنگام یکی از سه تا جزیره نزدیک قشمه (به جز جزایر کوچک ناز). نقشه قشم رو که نگاه کنید هر سه تا رو می‌بینید: جزیره هرمز، لارک و هنگام. هنگام از نظر مساحت و جمعیت از هرمز کوچکتر و از لارک بزرگتره. این جزیره درست در قسمت جنوبی جزیره قشم واقع شده و خیلی هم باهاش فاصله نداره. طوری که حتی با چشم هم میشه اونو دید.

در ادامه با جزیره هنگام بیشتر آشناتون می‌کنیم. اگر دنبال موردی خاص درباره هنگام می‌گردید از فهرست پایین استفاده کنید. اگه اطلاعاتی که می‌خواستید رو پیدا نکردید، حتما حتما تو کامنت بپرسید. تا جایی که بدونیم حتما شما رو راهنمایی می‌کنیم. تجربه سفر هم فراموش نشه که هیچی مثل تجربه شما به بقیه کمک نمی‌کنه. حتی همین سایت قشم گردی ما!

جاهای دیدنی جزیره هنگام

هنگام خودش یه پکیج از جاهای دیدنیه. جاهای دیدنی کوچیک و نزدیک به هم. برای همین میتونیم خودش رو یکی از جاهای دیدنی قشم به حساب بیاریم.

به هر حال جاهای دیدنی هنگام اینا هستن:

دلفین های بینی بطری

دلفین های جزیره هنگام یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا هستن. اگه مسافر قشم باشید و البته شانس بیارید زمانی که از بندرعباس یا بندر پل میاید قشم، می‌تونید کم و بیش دلفین‌هایی که سرشون رو از آب بیرون میارن رو ببینید. اما تماشای دلفین‌ها تو مسیر کجا و تماشای اونا تو هنگام کجا. دلفین‌هایی که تو هنگام می‌بینید از نوع دلفین‌های بینی بطری هستن. شاید شما دلفین تو پارک‌های آبی دیده باشید. اما دیدن اونا تو یه آکواریوم طبیعی و بزرگ به وسعت خلیج فارس یه چیز دیگس.

متاسفانه یا خوشبختانه، دیدن دلفین‌های هنگام به شانس بستگی داره. اما همین بستگی داشتن به شانس هم خودش باعث می‌شه جذابیت دیدن این دلفین‌ها بیشتر بشه. چون اگه موفق شدید اونا رو ببینید مطمئنا خاطرش رو از یاد نمی‌برید. اونا حتی گه گاه حرکات نمایشی هم انجام می‌دن. از اون حرکاتی که ممکنه تو مستندا یا پارک‌های آبی و آکواریوم‌ها ببینید.

یکی از جذابیت‌های دیدن دلفین‌ها عکاسی از اوناس. که البته نیازی به گفتن نیست. هیجان عکاسی ازشون هم قابل مقایسه با عکاسی از یه منظره طبیعی نیست. منظره طبیعی منتظر می‌مونه تا شما ازش عکس بگیرید اما دلفین‌ها کاری به کار شما ندارن. شما در یک لحظه باید ۱۸۰ درجه بچرخید و سریع فوکوس کنید تا بتونید یه عکس خوب بگیرید. اینجوریاس دیگه.

شاید بپرسید که کی بریم هنگام که حتما این دلفین‌ها رو ببینیم. حقیقتش اینه که هیچکس نمی‌تونه بهترین زمان رفتن به جزیره هنگام رو تعیین کنه. اما یه قانون کلی میشه داد: زمانی که هوا خنکه و دریا صاف و آرومه. همین! به غیر از این هیچ تضمینی نمیشه داد که اگه شما الان یا هفته بعد برید هنگام حتما دلفین‌ها رو می‌بینید.

فقط برای اینکه دلتون رو آروم کنیم بگیم که احتمال دیدنشون اونقدرا پایین نیست. خیلی از هموطنا این دلفین‌ها رو دیدن و می‌بینن. ضمن اینکه دیدنی‌های هنگام فقط به دلفین‌هاش محدود نیست.

راستی دقت کنید که این دلفین‌ها مثل هر جای دیگه قشم و هنگام جزئی از ثروت کشورن. پس با انداختن خوراکی، آشغال یا… این ثروت رو بر باد ندیم.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

همون بغل دلفین‌ها و کنار صخره‌های ساحلی هنگام یه ساحل کوچک وجود داره که شنش مثل زرورق می‌درخشه. وقتی نور می‌خوره بهش برق می‌زنه. مثل اینکه نقره رو با شن قاطی کردن. البته تو سال‌ها اخیر پیاده شدن تو این ساحل ممنوع شده. دلیلش هم اینه که خیلی از هموطنا دوست داشتن یه مشت از این شنا رو با خودشون ببرن. همین باعث شده شن این ساحل و تراکم اون شنای نقره‌ای کم بشه.

جالبی قضیه هم اینه که یه بار یکی از کاربرای سایت ما از اینکه این شنای نقره ای رو برداشته بوده، پشیمون شده و بطری شن رو برگردونده و خالی کرده تو ساحل. ایشون تو اینستاگرام برامون از تجربش گفته. (اینستاگرام قشم گردی رو دنبال کنید بی زحمت!)

زندگی بومی و بازارچه محلی جزیره هنگام

جزیره هنگام خیلی جزیره بزرگی نیست. فقط سه تا منطقه مسکونی داره. یکی از این مناطق نزدیک ساحله و به خاطر وجود گردشگر یه بازار محلی کوچیک هم اونجا شکل گرفته. تو این بازارچه می‌تونید انواع صنایع دستی که با صدف درست میشه رو خرید کنید.

خیلی از افراد محلی که اونجا می‌بینید، زنای محلی هستن. یکی از جذابیت‌های سفر به هنگام هم دیدن پوشش خاص سنتی جنوب هست. اونجا خیلی از این افراد درحال آشپزی هستن و سمبوسه‌های دریایی سرخ می‌کنن. سمبوسه‌هایی که مخلفاتش صدف یا میگوئه. اگه رفتید هنگام حتما امتحان کنید ضرر نداره. اگه خواستید ازشون عکاسی کنید حتما اجازه بگیرید.

اونجا غیر از سمبوسه می‌تونید نون محلی توموشی هم بخورید. همونجا جلو چشتون می‌پزن و میدن تحویل. اگه دوست داشتید مخلفات خاصی روش نباشه، به خانمی که داره می‌پزه بگید.

غیر از خوراکی تو این قسمت جزیره می‌تونید نقش حنا هم رو دستتون بکشید. بعضی از این خانما کارشون کشیدن طرح‌های قشنگ با حنا رو دستای شماست. پس حتما موقع پیاده شدن از قایق، نقش حنا رو فراموش نکنید.

ماهی‌های آکواریومی جزیره هنگام

احتمالا ماهی‌هایی ریزی که تو آکواریوم‌ها شنا می‌کنن رو دیدید. یا از این ماهی‌های رنگی ریزی که تو مستندا نشون میده و باید برای دیدنشون برید تو عمق دریا.

تو جزیره هنگام نه نیازی به آکواریوم دارید، نه یه تیم حرفه‌ای غواصی. فقط کافیه سوار یکی از همین قایق‌های هنگام بشید و برید قایق سواری. تو بعضی از سواحل نه چندان دور افتاده هنگام کافیه سرتون رو از لبه قایق بیارید بیرون و داخل آب رو نگاه کنید. کلی از این مدل ماهی‌های رنگی رنگی می‌بینید. بینشون هم ممکنه چنتایی عروس دریایی ریز ببینید.

به این جاهای دیدنی، قایق سواری هم اضافه کنید. چون قبلا چه می‌خواستید از بندرعباس بیاید قشم چه از بندر پل، می‌تونستید با قایق موتوری بیایید و کلی به هیجان سفرتون اضافه کنید. اما الان دیگه اومدن با اونا مثل قبل معمول نیست. هنگام جاییه که شما این تجربه رو از دست نمی‌دید. فعلا البته.

اگه هم براتون سواله که قایق براتون مشکلی ایجاد می‌کنه یا نه باید بگیم که خیلی‌ها با شرایط شما (بچه کوچک، میان سال، مسن و…) رفتن هنگام و بهشون خوش گذشته. شما اولین نفر نیستید و آخرین نفر هم نخواهید بود.

حالا شاید بپرسید خب فهمیدیم که هنگام ارزششو داره که براش وقت بذاریم. حالا چجوری بریم؟!

چگونه به جزیره هنگام برویم

برای رفتن به جزیره هنگام اول باید بیاید جزیره قشم. هیچ راه دیگه‌ای هم از هیچ کجای دنیا وجود نداره! برای اینکار از هر جای قشم که باشید باید خودتون رو برسونید اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز. اونجا بلیط قایق تهیه کنید و سوار قایق بشید. بعد از چند دقیقه میرسید هنگام. فرق چندانی هم نداره که بخواید از کدوم اسکله سوار بشید.

برای اینکه بدونید مسیر چه شکلیه اولین کار استفاده از نقشه گوگله. با این حال اگه اقامتتون شهر قشمه می‌تونید یکی از دو مسیر زیر رو برید. یا از جاده ساحلی جنوبی برید که با رنگ آبی تو نقشه زیر مشخص شده. این جاده کنار ساحله و منظره دریا کاملا مشخصه. مسیر دیگه هم از اتوبان قشم-درگهان میگذره و از اونجا به طرف فرودگاه و اسکله شیب دراز ادامه پیدا می کنه. ما تو مطلب نقشه های قشم به طور کامل درباره مسیرها و راه های قشم توضیح دادیم. با خوندن اون پست درک خیلی خوبی از شهر و جزیره قشم پیدا می کنید. اونجا می‌تونید نقشه های قشم به صورت پی دی اف هم پیدا کنید.

اگه اقامتتون درگهانه، مثل نقشه پایین باید مسیر دوم که از درگهان عبور می‌کنه رو انتخاب کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: